Milovanovići šampionski na Ušću | Sportski auto i karting savez Srbije

Milovanovići šampionski na Ušću

02.09.2018

Finalu trku Otvorenog i nacionalnog šampionata Srbije na kružnim stazama koja je vožena na novobeogradskoj strani Ušća u potpunosti su obeležili braća Milovanovići, Mirko i Nemanja, osvajanjem šampionskih titula po klasama. Da kuriozitet bude potpun ovo su im prve titule na krugu i to u istom danu.

Čast da otvore završnu trku na krugu koja je inače bodovana i za Centralnoevropsku zonu CEZ pripala je takmičarima u diviziji 1 gde su se nadmetali takmičari klasa 7, 8 i 9. Bez premca u diviziji bio je Nikola Miljković u automobilu TCR specifikacije. U klasi 8 slavio je Aleksa Radojković, koji će se okititi titulom vicešampiona.

Najuzbudljivije bilo je u klasi 7 gde se vozi SP. Mirko Milovanović je poveo od starta, ali mu je priključak držao Dragan Stojković Verba kome je druga pozicija u plasmanu osiguravala odbranu titule. Sve je teklo lagano gotovo bez uzbuđenja, jedina nepoznanica bila je koliko će puta Miljković iberundovati sporije kolege, dok četiri kruga pre kraja Verbi nije otkazao auto. Tog trenutak sve je bilo poznato i rešeno. U prvoj trećini trke Aleksandar Marinković mora je da stane na izlazu iz boksa zbog dima ispod haube, koji je pretio da se razvije u plamen. Na sreću prisebnom rekacijom sve je sprečeno zahvaljujući ručnom apartu za gašenje.

Druga trka dana divizija Hibrid. Jovan Lazarević odlično startuje sa pozicije jedan i u prvih par krugova stiče i pristojnu prednost. Snove o osvajanju titule raspršila mu je probušena zadnja desna guma u osmom krugu. Posle toga Časlavu Tošiću i drugo mesto je završavalo posao, kada je titula u pitanju.

Diviziju tri sačinjavala su klase 3, 4, 5 i plus SL 1600. Družina šarena vesela i interesantna za gledanje. Već pominjani Dragan Gagi Filipović u klasi 3 vozio je zbog sponzora, kluba i obožavateljki, jer je posao završio na Beranovcu, pre letnje pauze. Klasa 4 najprijatnije iznenađenje sezone, pružila je najviše uzbuđenja opet zahvaljujući triplom V: Vukašinoviću, Vidosavljeviću i Vukosavljeviću. U petici je bez premca bio Vitomir Susi Cvetić. Valja napomenuti da je tokom trke zbog izletanja i udesa dva puta na stazu izlazilo vozilo sigurnosti.

Kada auto udari u odbojnik obično bude dosta polomljene plastike, tečnosti poput antifriza, goriva, ali i ulja. Da bi naredni imali gotovo identične uslove, na scenu stupa ekipa koja valja to sve da odradi, a to u datim situacijama ume i da potraje, što se odrazilo na takmičare divizije 4, gde caruje mali N.

Dobrano su se momci zabavili u predstartu čekajući da se steknu uslovi. Prvi je cene nervoze platio Mladen Simeunović koji je od predstarta do starta, posle krivine 3 ispao iz igre, jer su mu „pomogli“ udranjem u zadnji branik da ostane bez razvodnik paljenja. Start je bio prilično smiren imajući u vidu koliko su čekali. Lazarević je poveo, pratio ga je Karanović i kada su gotovo svi pomislili da će i mali N ući u mirnu završnicu u 16. krugu dolazi do konatka pomenute dvojice aktera, gde je Lazarević ostao bez zadnjeg stakla i prilične količine drugih delova. Odlukom tehničkog komesara Lazarević nije mogao da nastavi zbog oštećenja, a Karanović kao vinovnik incidenta bio je isključen iz daljeg toka takmičenja.

Posle svega najizglednije šanse da se domogne titule imao je Mirko Jakovljević i imao je istu na haubi kako je prokomentarisao zvanični voditelj na Ušću, ali nije izdržao i zadržao poziciju u plasmanu, koja bi mu donela dovoljan broj poena da postane novi šampion klase mali N, ovako je Lazarević nosilac iste.

Popularnim fićama pripala je završnica, ali ruku na srce posle svega viđenog nije bilo više ne publike, a ni intersovanja, izuzev onih najvatrenijih koji su zbog istih i došli na Ušće.