Sezona trka u Otvorenom i Nacionalnom šampionatu Srbije na kružnim stazama završava se 1. i 2. septembra, trkom na legendarnom beogradskom Ušću. Popularna „ćoškara“ ugostiće ovom prilikom i sve one zainteresovane za osvajanje bodova u okviru Centralnoevropske zone, a prema prvim najavama očekuje se veliki broj učesnika iz BiH, zatim iz Hrvatske, kao i iz Crne Gore, jer se trka boduje i za šampionat BiH i Prvenstvo Republike Srpske.
Ušće samo po sebi garantuje svojevrsni spektakl, a dodatnu draž ovoj trci daje i činjenica da je ona završna u ovoj takmičarskoj sezoni, pa će se u gotovo svim klasama voditi žestoke borbe za titulu. U najmanjoj klasi, poznatijoj kao „mali N“, mladi Nikola Lazarević ima 11 bodova više u odnosu na Čačanina Vladimira Đurovića, a još neke šanse u domenu teorije u trci za titulu imaju i Mirko Jakovljević i Nebojša Ložnjaković. U klasi „hibrid“, o kruni će odlučivati Časlav Tošić i Jovan Lazarević, mada Svilajnčanin Tošić ima prednost od 12 poena. Sličnu situaciju ima i Radoslav Vukosavljević u klasi do 1.400 E1, koji treba da se čuva nevolja i kontakata kako bi odranio 16 „koraka“ prednosti nad Nenadon Savićem. Sigurno je da će popularni Nešec dati sve od sebe u toj borbi do poslednjeg daha, a faktor odluke može biti i sve bolji i brži Marko Vukašinović. U još boljoj situaciji je Nemanja Milovanović, u klasi 2.000 E1, kojem nedostaju samo 3, 5 boda za slavlje i osvajanje titule. Pošto mu je na trci u Rijeci stradao motor „honde sivik“, Milovanović ništa ne prepušta slučaju, te za ovu trku prijavljuje i rezervni automobil, kako bi jedinog rivala, Aleksu Radojkovića, ostavio iza sebe! S druge strane, stariji Milovanović, Mirko u „ford fokusu SP“, i pored dve briljanten pobede ipak ima težak zadatak da sustigne Dragana Stojkovića. Maler u Novom Sadu i iodustajanje su skupo koštali popularnog Frostija, koji je s dve dalje pobede samo zadržao šansu da konstantnog Stojkovića pokuša da savlada, a potom računa i na pozitivan rasplet okršaja u pozadini, pošto će Aleksandar Tošić, Darko Božilović i Dejan Čolović voziti svoju trku, ne obraćajući pažnju šta kome od pomenutog tandema treba u borbi za titulu! Slično će biti i u klasi 1.600 E1 i Kup SL, gde Mario Zahirović treba samo da završi na putu ka kruni, dok će Dragan Rosić u pomenutom Kupu SL morati da bude makar četvrti, ako želi da stekne naslov pobednika istog, u svojoj debitantskoj sezoni.
Jedini koji je prebrinuo sve brige je Dragan Filipović. Zemunac u „pežou 106“ je s tri pobede u tri trke završio posao, ali će se ipak pojaviti natrci, jer se takav događaj pred svojom publikom ne propušta! Ne samo zbog navijača, već i zbog ino konkurencije, ali i upoznavanja staze. Naime, zahvaljujući Gradu Beogradu, BEOKOM servisu i svim komunalnim gradskim službama, asfaltna podloga na legendarnoj stazi je potpuno nova! Oni koji su je isprobali kažu i klizava, daleko klizavija nego pre, pa će ovog vikenda veliku ulogu u raspodeli slave imati i iskustvo i promućurnost, kao i sposobnost brzog privikavanja na bove uslove i situacije.
Pošto je organizatorima, Sportskom auto i karting savezu Srbije i Auto moto savezu Srbije, primarni zadatak sveopšta bezbednost, zato su se njihovi sportski radnici, zajedno sa gradskim službama, pobrinuli da na najopasnijim mestima duž staze budu montirane udvojene zaštitne ograde! Dodatak koji će uneti dodatnu sigurnost i vozačima, ali i očekivano brojnoj publici.
Prem do sada prebrojanim prijavama, tokom vikenda se na Ušću očekuje ukupno oko 90 takmičara. Program počinje verifikacijom i tehničkim prijemom, koji su na programu u subotu od 07:30 do 11:15 časova, da bi od 13:35 usledili treninzi, koji će ovoga puta odlučivati ne samo o startnim pozicijama, već će u pojedinim klasama odlučivati ko će uopšte uspeti da se kvalifikuje za trku, pošto će u mnogim klasama biti više učesnika no što propusna moć staze dozvoljava!
U nedelju je ceremonija svečanog otvaranja predviđena tačno u podne, a već od 12.15 časova uslediće start prve od ukupno pet divizija, koliko je programom trke planirano. Na pisti dugoj 2.325 metara voziće se 24 kruga, osim u diviziji popularnih „fića“, čija će trka biti upola kraća.
s obzirom da prognostičari nagoveštavaju lep vikend, a SAKSS, AMSS i Grad Beograd su omogućili besplatan ulaz, nema razloga da se publika ne pojavi u što većem broju na zatvaranju sezone kružnih trka.